אודותעל הישוב הישוב שפר נוסד בשנת 1950 ע”י תנועת המושבים והוא שייך למועצת מרום הגליל.
מושב שפר ממוקם בגליל העליון על אחת משלוחותיו של רכס הר מירון בגובה 700 מ’ מול נוף עוצר נשימה. המושב מוקף חורש טבעי ובחודשי החורף נחל זורם בחלקו העליון.
הישוב מוקף בנוף קדומים מרהיב הטובל בירוק. הוא נמצא בתוך יערות בין פסגות ירוקות כאשר מעל הישוב בקצה ההר נמצאת ”חמדת ימים”, חלקת אלוהים קטנה ובה מספר צימרים ובית קפה-מסעדה.
הישוב נמצא בעליה מצומת שבע לכיוון צפת בסמוך מאוד למושב ”אמירים” הידוע ברחבי הארץ ברוחניותו ובנופיו המרהיבים. אופי ההתיישבות: מעורב, חילוני - מסורתי.
שם היישוב לקוח מברכת יעקב לנפתלי שאזור זה נכלל בתחום נחלתו.
כללי
ביישוב כ-60 משפחות ובסה”כ כ-265 נפשות המתפרנסות בעיקר מענף התיירות והחקלאות. היישוב מוכר כאגודה חקלאית וממוקם על כביש כרמיאל - צפת. היישוב הוקם בתחילה ע”י קבוצת חיילים משוחררים ונקרא בשם ”פרידה”, בצמוד למקום שנקרא ”פרוד עלית”, עם הזמן התאחדו שני היישובים ובשנת 1956 הופרדו לשני יישובים - ”אמירים” ו ”שפר”.
בשפר ישנם צימרים ואנו נשמח להמליץ על מקומות טובים שבהם תוכלו למצות את הנופש שלכם בשלמות.
בישוב:
בית כנסת, מכולת ודואר. מרכז השרותים הגדול הקרוב הוא כרמיאל.
שירותי בריאות:
מרפאה אזורית צמודה למועצה אזורית מרום הגליל.
תחבורה:
אוטובוסים אגד - לצפת וכרמיאל, כל 40 דקות במשך כל היום.
תעסוקה:
רוב תושבי שפר עוסקים בחקלאות או צימרים. אפשרויות תעסוקה באזור: גן תעשיה דלתון 20 דקות. מיקום ומרחק מישובים אחרים: צפת - 15 דקות, כרמיאל - 15 דקות, בי”ח צפת - 15 דקות, טבריה - 30 דקות.
תהליך קליטה לישוב: ועדת קבלה. הטבות ומענקים: אזור עדיפות לאומית א’.
חינוךחינוך ושירותים :
גנים:
ביישוב יש פעוטון וגני הילדים נמצאים ביישוב הסמוך: אמירים ( מרחק של כ – 3 דקות נסיעה ).
בית ספר: א-ו קיבוץ פארוד או חמד מירון. ז-יב משגב, קיבוץ סאסא או בנות אולפנה מירון או בנים ישיבה מירון. הסעות באמצעות המועצה.
תעסוקהתעסוקה:
רוב תושבי שפר עוסקים בחקלאות או צימרים. אפשרויות תעסוקה באזור: גן תעשיה דלתון 20 דקות. מיקום ומרחק מישובים אחרים: צפת - 15 דקות, כרמיאל - 15 דקות, בי”ח צפת - 15 דקות, טבריה - 30 דקות.
קליטהתהליך קליטה לישוב: ועדת קבלה. הטבות ומענקים: אזור עדיפות לאומית א’.
צור קשר
|
|
פרויקטים בבניה: |
לא נמצאו מפרסמים
לפרסום באתר:
לחץ כאן
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|