אופי ההתיישבות: חילוני שייך למועצת משגבאודותהקמה: 1980 מספר תושבים: 68 משפחות גודל מתוכנן: 300 משפחות
מיקום: דרומית לכרמיאל בלב חורש טבעי על הרכס המערבי של הר כמון גובה: 580 מטר מעל פני הים. נוף: מצפון בקעת בית הכרם ואל הרי הגליל העליון, מדרום הרי נצרת ורכס הכרמל. ממזרח, הזריחה מעל הכנרת והגולן. ממערב , השקיעה מעל חיפה ומפרצה.
משמעות השם מכמנים היא דברים נסתרים.
חינוךהחינוך נמצא בסדר העדיפות הגבוה ביותר במשגב. הגיל הרך: בישוב פעוטון רב גילי. גן ילדים: בישוב גן ילדים רב גילי. בי”ס יסודי: ”הר גילון”. תיכון: ביה”ס העל יסודי משגב. בנוסף 3 בתי ספר ייחודיים: תבנית החינוך המוזהב, ביה”ס ”גליל” יהודי ערבי דו לשוני, מסגרת וולדורף ברוח האנטרופוסופיה. המועצה דואגת להסעות מהישוב לבתי הספר ולחוגים בכל שעות היום.
פעילות נוער: פעילות בתנועת נוער ובמסגרת פעילות הנוער העשירה של המרכז הקהילתי.
תעסוקהבמשגב שני אזורי תעשייה מובילים, אזור התעשייה משגב ופארק התעשייה בר לב. בנוסף אזור משגב מאופיין ברמת יזמות גבוהה ופועלים בו מאות מפעלים ועסקים קטנים בתחומי התעשייה, התיירות והשירותים, המספקים תעסוקה לתושבי משגב והסביבה.
לחלק מהמשפחות עסקים פרטיים במקום כגון חקלאות זיתים, צאן, בקר, דבש, תעשייה זעירה, תעשייה אומנותית ותיירות. בישוב קיים אזור משקי שבו ישנה אפשרות למתיישבים לפתח ענף כלכלי עצמאי.
קליטהאין קליטה ביישוב זה.
מידע נוסףהטבות: סבוסד לפיתוח ציבורי על ידי משרד השיכון לפי אזור עדיפות לאומית א’1
מרחק למרכז עירוני: כרמיאל - 7 דקות נסיעה חיפה -45 דקות נסיעה
תרבות: בישוב פועלת תנועת נוער וישנו מועדון נוער פעיל בהדרכת רכז הנוער של הישוב (המציע פעילות מאורגנת וימי פעילות פתוחה לנוער מכיתה ד’-י”ב). ועדת חינוך מציעה פעילויות לילדים בגיל הרך ועד כיתה ג’, וישנו מועדון מבוגרים פעיל בו נערכים פגשים תרבותיים, אסיפות, פעילויות בחגים ומסיבות, וספריה. המועצה האזורית משגב (30 דקות נסיעה) מציעה אף היא שירותים רבים, ביניהם מתנ”ס, מרכז חוגים עשיר בפעילויות, מרכז מוסיקה, מועדון כפרי (המציע בריכת שחיה, מכון כושר) ועוד.
שרותים: פעוטון מועדון מועדון נוער מועדון מבוגרים ספריה
צור קשראיש קשר: מוקד קליטה אתר הבית:: לחץ כאן
|
|
פרויקטים בבניה: |
לא נמצאו מפרסמים
לפרסום באתר:
לחץ כאן
|
|
צור קשר עם יישוב קהילתי מכמנים |
|
|
מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם |
|
|
|
|
|
|
|
|